Privacy en algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden (01-04-2022) Marina katten trimmen aan huis, hierna te noemen de ondernemer, ingeschreven onder Kamer van Koophandel nummer 85963887.

Artikel 1Definities In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Trimsalon: de natuurlijke of rechtspersoon en zijn medewerkers, hierna te noemen de ondernemer, die zijn bedrijf maakt van het de uitoefening van een ambachtelijk bedrijf op het gebied van de verzorging en/of verfraaiing van dieren op een wettelijk toegestane locatie waarbij deze activiteit de aantoonbare hoofdbron van inkomsten vormt voor de ondernemer of de onderneming.
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die met de ondernemer een overeenkomst van verzorging/verfraaiing aangaat of wil aangaan.
Gastdier: het huisdier van de consument, waarvoor een overeenkomst van verzorging/verfraaiing wordt/is gesloten. Overeenkomst: de overeenkomst van verzorging/verfraaiing tussen de ondernemer en de consument, waarbij de ondernemer zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de consument te betalen prijs.
Overeenkomst op afstand: elke overeenkomst van verzorging en verfraaiing waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand, waarbij de ondernemer het systeem daartoe heeft georganiseerd.
Verzorging/verfraaiing: de door de ondernemer uit te voeren werkzaamheden ten behoeve van het uiterlijk van het gastdier.
Reservering: de afspraak tussen de ondernemer en de consument van het tijdstip waarop de ondernemer het verzorgen/verfraaien van het gastdier op zich neemt tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het dier geldende tarief.
Machtiging: een door de consument aan de ondernemer schriftelijk verstrekte volmacht, die de ondernemer verplicht om voor rekening van de consument deskundige (veterinaire) hulp in te roepen wanneer er duidelijke symptomen zijn dat het welzijn van het gastdier in gevaar is.

Artikel 2 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument met betrekking tot de huisvesting van een gastdier in een dierenpension. 

Artikel 3 – Het aanbod
1. De ondernemer brengt een aanbod mondeling, dan wel schriftelijk/elektronisch uit.
2. Het aanbod omvat in elk geval de volgende onderdelen: het tijdstip waarvoor de gevraagde reservering geldt; de prijs en de wijze van betaling hiervan; de gevallen waarin de behandeling/verfraaiing van het gastdier kan worden geweigerd; de zorg van de consument om de naam van een contactpersoon voor spoedoverleg in bijzondere omstandigheden; de vermelding van de naam van de dierenarts/dierenkliniek die de ondernemer zal inschakelen wanneer het welzijn van het gastdier dit nodig maakt; de vermelding van het bestaan van de op de overeenkomst van toepassing zijnde algemene voorwaarden.
3. Een schriftelijk/elektronisch aanbod wordt voorzien van een dagtekening en is onherroepelijk gedurende dertig dagen nadat de consument het aanbod heeft ontvangen. Een mondeling aanbod wordt schriftelijk bevestigd en is daardoor een schriftelijk aanbod geworden.
4. Het schriftelijke/elektronische aanbod gaat vergezeld van een exemplaar van deze Algemene Voorwaarden. 

Artikel 4 – De overeenkomst 
1. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod. 
2. Na totstandkoming van de overeenkomst ontvangt de consument schriftelijk of langs elektronische weg een bevestiging hiervan. 
3. Indien er sprake is van een overeenkomst op afstand, dan geldt voor de consument een bedenktijd van zeven werkdagen. 

Artikel 5 – De prijs en de prijswijzigingen
1. De prijs die de consument moet betalen wordt vastgelegd in de gesloten overeenkomst. De prijs bevat de kosten van verzorging/verfraaiing.
2. Optredende prijsstijgingen tussen het moment waarop de overeenkomst wordt gesloten en het moment waarop deze wordt uitgevoerd zijn niet van invloed op de overeengekomen prijs.
3. Het tweede lid is niet van toepassing op prijswijzigingen die uit de wet voortvloeien, zoals verhoging van de BTW. 

Artikel 6 – De aanbetaling
Nadat de overeenkomst van verzorging/verfraaiing tot stand is gekomen, kan de ondernemer een aanbetaling vragen van € 10,00 per gastdier.

Artikel 7 – De betaling
1. Tenzij anders is overeengekomen, vindt betaling van het nog openstaande bedrag, onder aftrek van een eventueel gedane aanbetaling, plaats in contanten direct bij beëindiging van de overeenkomst tot verzorging/verfraaiing. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven bank- of girorekening of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
2. De consument ontvangt een bewijs van betaling van de ondernemer. 

Artikel 8 – Niet-tijdige betaling
1. Wanneer de consument niet betaalt conform het gestelde in artikel 7 van deze overeenkomst, kan teruggave van het gastdier worden geweigerd totdat de consument aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Kosten welke voortvloeien uit het tijdelijk huisvesten van het gastdier, komen geheel voor rekening van de consument.
2. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald, kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor in redelijkheid gemaakte kosten zijn voor rekening van de consument. De ondernemer is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente.

Artikel 9 – De annuleringsregeling
Bij annulering door de consument gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:

Annulering tot 72 uur vóór het ingaan van de overeenkomst: geen betalingsverplichting
Annulering tussen 72 uur en 24 uur vóór het ingaan van de overeenkomst: 50% van de overeengekomen prijs.
Annulering minder dan 24 uur vóór het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs 

Artikel 10 – Rechten en plichten van de ondernemer
1. De ondernemer verplicht zich om conform de gesloten overeenkomst van verzorging en verfraaiing, deze dienst te verlenen op een wijze, zoals het een vakbekwame ondernemer betaamt.
2. De ondernemer zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de consument ten aanzien van de uitvoering van de verzorging en verfraaiing van het gastdier. Voor zover die wensen afwijken van de gebruikelijke gang van zaken, worden deze schriftelijk vastgelegd.
3. De ondernemer verplicht zich om het te behandelen/verfraaien gastdier op het daartoe afgesproken tijdstip gereed te hebben voor afhalen en vervoer behalve als er sprake is van overmacht. Hieronder worden verstaan zodanige feiten, welke liggen buiten de macht van de ondernemer, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd.  4. Wanneer het verzorgen/ verfraaiing van het gastdier niet mogelijk is door ongepast gedrag van uit het gastdier, heeft de ondernemer recht om 60% van de overeengekomen prijs te ontvangen van de consument. Het ongepaste gedrag wordt door de ondernemer bepaald.

Artikel 11 – Verantwoordelijkheden en plichten van de consument
1. De consument moet, uiterlijk bij het afleveren van het gastdier bij de ondernemer alle gevraagde informatie verstrekken, die van belang is voor een goede en verantwoorde verzorging/verfraaiing van het gastdier.
2. De consument is aansprakelijk voor de gevolgen wanneer de ondernemer schade ondervindt als gevolg van het niet vermelden van gegevens of het verstrekken van onjuiste gegevens over het gastdier, tenzij dit de consument niet is toe te rekenen. 

Artikel 12 – Aansprakelijkheid
1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan hem of aan personen in zijn dienst, dan wel aan personen die in zijn opdracht incidenteel werkzaamheden verrichten, is toe te rekenen. Dit geldt niet bij vervilting van de vacht, hierbij is een hoger risico op in scheren, deze kosten vallen onder de aansprakelijkheid van de consument.
2. Deze aansprakelijkheid is maximaal het door een dierenarts in rekening te brengen bedrag.
3. De ondernemer zal de consument of de eventueel door hem aangewezen contactpersoon, in geval van onvoorziene omstandigheden, hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.
4. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor schade die door onaangepast of afwijkend gedrag van het gastdier is veroorzaakt.
5. De ondernemer is tegenover de consument niet aansprakelijk voor door andere gastdieren aangerichte schade aan persoonlijke bezittingen, die de consument in de trimsalon achterlaat vanwege de gehechtheid daaraan van het gastdier. 

Artikel 13 – Klachten 
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven bij voorkeur schriftelijk of elektronisch uiterlijk binnen 24 uur dagen na het verstrijken van de overeenkomst van verzorging en verfraaiing worden ingediend bij de ondernemer. Niet tijdig indienen van de klacht heeft tot gevolg dat de consument zijn rechten verliest. 

Artikel 14 – Garantie
De garantie op de geleverde dienst beperkt zich tot het opnieuw verrichten van hetgeen ondeugdelijk is verricht.

Artikel 17 – Afwijking van de Algemene Voorwaarden
Individuele afwijkingen moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen de ondernemer en de consument worden vastgelegd.

Privacy beleid (01-04-2022) Marina katten trimmen aan huis, hierna te noemen de ondernemer, ingeschreven onder Kamer van Koophandel nummer 50546570.

Hoe en waarom verzamelt de Marina katten trimmen aan huis persoonsgegevens?

Marina katten trimmen aan huis verzamelt persoonsgegevens bij de uitvoering van haar werkzaamheden als mobiele kattentrimmer bij u thuis. In de meeste gevallen gaat het om gegevens die zij opvraagt bij de betrokkene of die de betrokkene uit zichzelf verstrekt. Denk daarbij aan een eerste telefoongesprek tussen Marina katten trimmen aan huis en een (potentiële) klant of aan de situatie dat een (potentiële) klant een mailtje stuurt aan Marina katten trimmen aan huis. Bij de verwerking van persoonsgegevens gaat Marina katten trimmen aan huis zo zorgvuldig mogelijk te werk. Een essentieel onderdeel van die zorgvuldigheid is transparantie. Marina katten trimmen aan huis vindt het belangrijk dat u inzicht heeft in de manier waarop zij persoonsgegevens gebruikt en de achterliggende redenen daarvoor. Daarom heeft zij dit statement opgesteld. Als u na het lezen van dit statement nog vragen of opmerkingen heeft, kunt u contact opnemen met de Marina katten trimmen aan huis. Dat geldt natuurlijk ook als u één van de hieronder beschreven rechten zou willen uitoefenen of als u een klacht heeft. Het volledige adres en de naam van de contactpersoon vindt u onderaan dit statement.

Wie is Marina katten trimmen aan huis precies?

Marina katten trimmen aan huis geldt als de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens. Het betreft een éénmanszaak waarvan Marisca Nieuwenweg de eigenaar is. Zij is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 85 96 38 87 gevestigd aan de van Haarweg 175 te Wageningen, bereikbaar op telefoonnummer 06-27118304 of per mail info@kattentrimmenaanhuis.nl

 

Heeft Marina katten trimmen aan huis een Functionaris Gegevensbescherming?

Marina katten trimmen aan huis heeft geen Functionaris Gegevensbescherming aangesteld. Marisca Nieuwenweg is het eerste aanspreekpunt waar het gaat om privacy en persoonsgegevens. Voor vragen of klachten kunt u bellen 0627118304 of mailen info@kattentrimmenaanhuis.nl

 

Welke persoonsgegevens verwerkt Marina katten trimmen aan huis en waarom doet zij dat?

Marina katten trimmen aan huis verwerkt persoonsgegevens zoals naam, adres, postcode en woonplaats en telefoonnummer. Indien een eerste afspraak via een mail link op de website (kattentrimmenaanhuis.nl) verloopt wordt ook uw mailadres verwerkt. Het eerste hoofddoel van deze verwerking is om een overeenkomst/ mondelinge afspraak met de klant tot stand te kunnen brengen. Daarvoor moeten Marina katten trimmen aan huis en de klant immers met elkaar kunnen communiceren. Denk bijvoorbeeld aan het inventariseren van de wensen van de klant en het maken van een trimafspraak. Vanwege de geleverde service om aan huis te komen om diens kat te trimmen is het noodzakelijk dat het adres en telefoonnummer als persoonsgegeven bekend is bij de Marina katten trimmen aan huis. Adres en woonplaats zijn nodig om aan huis te komen, postcode is nodig om de gereden kilometervergoeding te bepalen, en telefoonnummer is nodig om eventuele problemen direct te kunnen voorleggen. Als het contact via de maillink op kattentrimmenaanhuis.nl verloopt dan is het behouden van uw mailadres in de administratie vanzelfsprekend nodig om antwoord te kunnen geven.

 

Mag Marina katten trimmen aan huis die gegevens verwerken?

Marina katten trimmen aan huis verwerkt persoonsgegevens als dat noodzakelijk is om een overeenkomst met een klant en/of een leverancier tot stand te brengen of uit te voeren. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer een offerte gevraagd wordt, als een bestelling geplaatst wordt of als Marina katten trimmen aan huis zelf een bestelling plaatst. Verder verwerkt Marina katten trimmen aan huis persoonsgegevens als haar eigen belangen dat rechtvaardigen. Dat zal het geval zijn als het voor Marina katten trimmen aan huis redelijkerwijze onmogelijk is om haar werkzaamheden uit te voeren zonder die gegevens te verwerken. Ten slotte vraagt Marina katten trimmen aan huis in sommige gevallen (ook nog) toestemming om de gegevens te mogen gebruiken.

De rechtsgrond(en) voor verwerking zijn dus;

i. dat verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene een partij is, of geschiedt op verzoek van de betrokkene voor de sluiting van een overeenkomst.
ii. Dat verwerking noodzakelijk is voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Marina katten trimmen aan huis (of een derde)
iii. Dat betrokkene toestemming heeft gegeven voor de verwerking

Ten aanzien van categorie (ii) geldt dat het in alle gevallen gaat het om verwerkingen die voor Marina katten trimmen aan huis noodzakelijk zijn om haar dienstverlening te kunnen realiseren. Zij kan simpelweg haar werkzaamheden niet doen, zij kan niet communiceren zonder gebruik te maken van de persoonsgegevens van de klant. Daarom heeft zij een gerechtvaardigd belang bij die verwerkingen. Marina katten trimmen aan huis meent dat dit belang, wanneer het wordt afgewogen tegen het belang van de betrokkene, voorrang moet krijgen. Redengevend daarbij zijn twee overwegingen.

Ten eerste het feit dat Marina katten trimmen aan huis uit ervaring weet dat dergelijke verwerkingen in de regel niet op bezwaren stuiten. Marina katten trimmen aan huis neemt dat daarom tot uitgangspunt. 
Ten tweede het feit dat Marina katten trimmen aan huis de gegevens niet langer dan nodig bewaart. Om niettemin de rechten van de betrokkene zoveel als mogelijk te respecteren, maakt Marina katten trimmen aan huis alleen gebruik van de gegevens die noodzakelijk zijn om het doel te verwezenlijken.

Ten aanzien van categorie (iii) geldt dat gegeven toestemming te allen tijden weer ingetrokken kan worden, zonder opgaaf van reden.

 

Blijven de persoonsgegevens in Europa?​

In dit kader wordt gesproken van de Europese Economische Ruimte (EER). Die bestaat uit de landen van de EU, aangevuld met Noorwegen, Liechtenstein en IJsland. Alle landen die daarbuiten vallen, gelden als een ‘derde land’. Marina katten trimmen aan huis geeft geen persoonsgegevens door aan derde landen. De persoonsgegevens blijven in beginsel dus in Europa. Als er in een uitzonderlijk geval toch sprake is van doorgifte aan een ‘derde land’ dan zal dat alleen gebeuren naar een land waarvan op Europees niveau uitdrukkelijk is vastgesteld dat daar een passend niveau van persoonsgegevens gewaarborgd is.

 

Hoelang blijven de gegevens bewaard?

Marina katten trimmen aan huis bewaart de gegevens die door haar verzameld worden gedurende verschillende termijnen, afhankelijk van de categorie van gegevens en de wijze waarop die verzameld zijn. De precieze termijnen zijn opgenomen in het register van verwerkingsactiviteiten dat Marina katten trimmen aan huis heeft opgesteld. Bij de vaststelling van de toepasselijke termijnen is Marina katten trimmen aan huis allereerst uitgegaan van wettelijke (minimum) termijnen. Denk daarbij aan de wettelijke plicht om boekhoudkundige informatie te bewaren. Voorts heeft Marina katten trimmen aan huis waar mogelijk aansluiting gezocht bij de bewaartermijnen die zijn opgenomen in het Vrijstellingsbesluit Wbp. Zo geldt ten aanzien van de contactgegevens van de klant een bewaartermijn die loopt tot maximaal één jaar na beëindiging van de relatie tussen partijen. Ten slotte heeft Marina katten trimmen aan huis zich bij de vaststelling van de bewaartermijnen laten leiden door haar belangen en die van haar klanten. Zo kan het bijvoorbeeld voor beide partijen belangrijk zijn dat stukken waarin (nadere) afspraken zijn vastgelegd langer dan twee jaar bewaard blijven. Als dergelijke stukken (denk bijvoorbeeld aan mailcorrespondentie) persoonsgegevens bevatten, blijven die dan dus ook bewaard. Ten aanzien van de gegevens die verzameld worden via de cookies op de website, gelden de bewaartermijnen zoals beschreven in het Cookiebeleid

Welke rechten heb ik?

Volgens de wet bent u een ‘betrokkene’ en betrokkenen hebben een aantal concreet omschreven wettelijke rechten. U kunt bij Marina katten trimmen aan huis een verzoek indienen om uw persoonsgegevens in te zien, te ontvangen, te wijzigen of te laten verwijderen. Ook kunt u bezwaar maken tegen de (verdere) verwerking van uw gegevens. Als Marina katten trimmen aan huis uw persoonsgegevens verwerkt op basis van uw toestemming, kunt u die toestemming op ieder moment weer intrekken.

Voor al deze zaken en voor overige vragen kunt u contact opnemen met: Marina katten trimmen aan huis, Marisca Nieuwenweg, 0627118304 of info@kattentrimmenaanhuis.nl

Marina katten trimmen aan huis zal binnen drie weken reageren op uw bericht.

Als u meent dat Marina katten trimmen aan huis handelt in strijd met de geldende wet- en regelgeving over persoonsgegevens, kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (Postbus 93374, 2509 AJ DEN HAAG).

 

Is er bij Marina katten trimmen aan huis sprake van geautomatiseerde besluitvorming?

Er vindt bij Marina katten trimmen aan huis geen geautomatiseerde besluitvorming plaats.

Wat moet ik nog meer weten?

1. Om een deugdelijk privacybeleid te kunnen voeren, heeft Marina katten trimmen aan huis een register opgesteld van alle manieren waarop zij persoonsgegevens verwerkt. Per verwerking zijn o.a. het doel, de grondslag en de bewaartermijn opgenomen. Wanneer u meent dat u met deze Privacy Statement onvoldoende bent voorgelicht, kunt u verzoeken om inzage in dat register.

2. Ter bescherming van uw persoonsgegevens heeft Marina katten trimmen aan huis passende technische en organisatorische maatregelen getroffen. Een omschrijving daarvan is ook opgenomen in het verwerkingsregister. Marina katten trimmen aan huis beoordeelt periodiek of deze maatregelen nog afdoende zijn.

3. Het privacybeleid van Marina katten trimmen aan huis ziet ook toe op zaken die los staan van haar relaties met haar klanten. Zo geldt er bijvoorbeeld ook een bewaartermijn voor gegevens.

4. Van tijd tot tijd zal het nodig zijn om dit statement te wijzigen. Marina katten trimmen aan huis heeft het recht om dat te doen. Wij raden u aan om dit statement af en toe te controleren op eventuele wijzigingen.